No-follow (rel=”nofollow”) este un atribut al link-ului care le spune motoarelor de căutare să nu urmărească link-ul de destinație. Legăturile nofollow nu influențează clasamentul motorului de căutare, deoarece Google nu transferă PageRank către paginile respective.
Exemplu de link no-follow:
<a href=" https://simplisiodigital.ro" rel="nofollow"> Simplisio Digital</a>
Notă: pentru vizitator nu se observă nicio diferență între link-urile do-follow și cele no-follow.
În optimizarea SEO de astăzi inexistența link-urilor no-follow poate fi un semnal de alarmă pentru Google că site-ul respectiv folosește tehnici de black-hat SEO. De aceea, link-urile no-follow sunt și ele importante deoarece orice site cu autoritate va avea un echilibru între link-urile do-follow și cele no-follow.
În 2019, Google a introdus și atributele rel=”sponsored” și rel=”ugc” pentru link-uri sponsorizate și link-uri generate de utilizatori. Aceste noi atribute au valoare similară cu link-urile no-follow.