Intenția de căutare – denumită și „intenția utilizatorului” – este un termen care descrie scopul interogării de căutare a utilizatorului. Cu alte cuvinte, vă spune de ce a ales utilizatorul să tasteze o anumită interogare în motorul de căutare și ce a sperat să obțină prin această căutare.
Cele mai comune 4 intenții de căutare sunt:
- Informațională (căutarea de informații pentru a rezolva o problemă sau a răspunde la o întrebare)
- Navigațională (căutare pentru a găsi un brand specific sau a ajunge pe un site anume, exemplu: Wikipedia)
- Tranzacțională (căutare pentru a găsi un produs pe care să îl cumpere, exemplu: pantofi)
- Investigare comercială (atunci când un utilizator nu este hotărât să cumpere, caută informații extra, de exemplu recenzii)
Cum este identificată intenția de căutare de către Google? Google are un algoritm atât de bine dezvoltat încât acesta adaptează rezultatele căutării în funcție de tiparele comportamentale ale utilizatorilor. Practic atunci când un utilizator dă click pe un rezultat, acesta transmite către Google un vot pozitiv pentru acel rezultat. Însă este analizat și timpul petrecut pe site, numărul de pagini vizitate și altele.